Робота з обдарованими дітьми

Заняття зі здібними учнями


Мета: сприяти розвитку пізнавальної активності дитини; розвивати інтерес до глибокого вивчення навчальних дисциплін; формувати вміння та навички самостійної роботи, комунікативні вміння; здійснювати підготовку до шкільних і районих олімпіад.

Форми роботи: індивідуальні заняття, дидактичні ігри, енциклопедичні уроки.

Механізм реалізації програми
«Система роботи з обдарованими учнями»

В основі данної програми лежить вирішення проблеми пошуку та діагностики дітей. Ми виділяємо такі групи обдарованих дітей у 4-А класі:

Діти з високим показником інтелекту:
Приходько Андрій, Шевченко Роман.

Діти з високим рівнем творчих здібностей:
Приходько Андрій, Шевченко Роман, Гордієнко        Нікіта, Кудлай Єва.

Діти, які досягли успіхів у будь-яких галузях чи окремих предметах:
Гордієнко Нікіта (літературне читання);
Кудлай Єва (літературне читання);
Приходько Андрій (природознавство, математика);
Шевченко Роман (математика, інформатика).

Діти, які добре навчаються:
Громак Станіслав, Денега Юліана, Кагітіна Анастасія, Кутюгов Максим, Онуфрійчук Ксенія, Тисяча Віолета, Ніколаєнко Олексій, Юнаш Анастасія.



План роботи з обдарованими учнями
№п/п
Зміст роботи
  Термін реалізації
       Відповідальні
1.
Створити базу даних обдарованих дітей.
вересень
вчитель
2.
Провести діагностику з метою вивчення здібностей та обдарованості дітей.
вересень
психолог
3.
Анкетування обдарованих дітей з метою виявлення труднощів у навчанні.
жовтень
психолог,вчитель
4.
Розгляд питання щодо зниження успішності обдарованих дітей з різних предметів.
жовтень
вчитель,батьки
5.
Організувати проведення індивідуальної роботи з батьками обдарованих дітей.
протягом року
вчитель,батьки
6.
Постійно вивчати інтереси, запити і потреби обдарованих дітей.
протягом року
вчитель
7.
Застосувати в роботі з обдарованими учнями елементи випереджального навчання.
протягом року
вчитель
8.
Забезпечити участь обдарованих дітей в олімпіадах та конкурсах.
листопад
вчитель
9.
Підготовка та участь обдарованих та здібних учнів у шкільному етапі конкурсу знавців української мови ім.П.Яцика, «Бобер», «Кенгуру».
листопад, грудень
вчитель, заст.директора з навч.-виховн.роботи
10.
Робота з довідниками , енциклопедіями, пошук цікавої та корисної інформації в межах Інтернету для підготовки рефератів, доповідей та проектів з природознавства та основ здоров’я
протягом року
вчитель, батьки, бібліотекарі
11.
Диференційний підхід та робота із завданнями підвищенної складності на індивідуальних та додаткових заняттях в позакласній роботі та вдома.
протягом року
читель, батьки
12.
Участь у природознавчому конкурсі
грудень
вчитель
13.
Використання інформаційних технологій в індивідуальній роботі з учнями
протягом року
вчитель
14.
Проводити виставку творчих робіт учнів.
грудень, лютий
вчитель, батьки
15.
Підготовка та участь в міжнародному математичному конкурсі «Кенгуру».
грудень
вчитель

Характеристика учня Шевченко Романа

Навчальні характеристики: учень вступив до першого класу добре підготовленим з більш розвиненим словниковим запасом, ніж решта учнів.

Мовлення розвинуте добре. В мовленні використовує складні конструкції. Вміє аналізувати, робити висновки. Відрізняється допитливістю, наполегливістю.

Мотиваційні характеристики: бути першим та показати свої високі знання, потребує мінімум вказівок з боку вчителя, самостійно, чітко і правильно виконує завдання.

Творчі характеристики: проявляє інтерес до інтелектуальних ігор, творчих завдань, вирішення проблем, пропонує нестандартні відповіді.

Лідерські характеристики: хлопчик дуже комунікабельний, користується повагою однокласників.

Характеристика учня Приходько Андрія
Навчальні характеристики: учень вступив до першого класу добре підготовленим з більш розвиненим словниковим запасом, ніж решта учнів, прявляє схиліть до вивчення природознавчого циклу.
Мовлення розвинуте добре. В мовленні використовує складні конструкції. Вміє аналізувати, робити висновки. Відрізняється допитливістю, наполегливістю.

Мотиваційні характеристики: Андрій відрізняється допитливістю, наполегливістю та старанністю в отриманні нових знань.Чітко і правильно виконує вказівки вчителя, вміє довести свою думку, знайти найбільш точну відповідь на поставлене запитання.

Творчі характеристики: проявляє інтерес до інтелектуальних ігор, творчих завдань, вирішення проблем, пропонує нестандартні відповіді, любить спостерігати за природою, робити досліди.

Лідерські характеристики: хлопчик дуже комунікабельний, користується повагою однокласників.

План
роботи зі здібними та обдарованими дітьми на 2015-2016 навчальний рік

Мета роботи: пошук талановитих дітей та їх розвиток . Створення оптимальних умов для розвитку особистості та її нахилів. Розробка системи роботи з обдарованими дітьми. Удосконалення уроку як засобу розвитку творчої особистості вчителя та учня.
Вересень
1.                 Мікродослідження в класах (тестування) «Обдарована дитина». Уточнення   списків Банку здібних та обдарованих учнів.
2.                 Аналіз результатів стартового моніторингу якості знань з базових предметів.
3.                 Установчі семінари учнів – членів МАН.
4.                 Робота з батьками здібних та обдарованих учнів .
5.                 Предметні тижні (згідно з робочим планом школи ).
6.                 Проведення малих педрад, консиліумів педагогів кожної ланки для ознайомлення з характеристиками класів та груп, списками обдарованих та здібних дітей, завданнями, які стоять перед кожним педагогом.
Жовтень 
1.                 Шкільні предметні олімпіади та їх аналіз.
2.                 Індивідуально-групові заняття з переможцями І етапу Всеукраїнських учнівських олімпіад та учасниками МАН.
3.                 Предметні тижні (згідно з робочим планом школи ).
4.                 Проведення малих педрад, консиліумів педагогів кожної ланки для ознайомлення з характеристиками класів та груп, списками обдарованих та здібних дітей, завданнями, які стоять перед кожним
педагогом.
Листопад
1.                 Теоретичний конкурс МАН, підготовча робота з учасниками міських олімпіад.
2.                 Участь у міських олімпіадах, конкурсі імені П. Яцика.
3.                 Предметні тижні (згідно з робочим планом школи ).
Грудень
1.                 Участь у міських олімпіадах.
2.                 Аналіз підсумків ІІ етапу предметних олімпіад, мовних конкурсів.
3.                 Рейтингова робота з основних базових предметів.
4.                 Предметні тижні (згідно з робочим планом школи ).
5.                 Виступ членів МАН в обласному турі захисту робіт.
6.                 Аналіз результатів проміжного моніторингу якості знань з базових дисциплін.
Січень
1.                 Обласні етапи Всеукраїнських учнівських олімпіад.
2.                 Предметні тижні (згідно з робочим планом школи ).
3.                 Педагогічна рада за підсумками навчання в І семестрі.
4.                 Виступ членів МАН в обласному турі захисту робіт.
5.                 Психолого-педагогічний семінар .
Лютий
1.                 Предметні тижні (згідно з робочим планом школи ).
2.                 Обласні етапи Всеукраїнських учнівських олімпіад.
3.                 Виступ членів МАН в обласному турі захисту робіт.
4.                 Нарада в присутності директора про перспективу роботи зі здібними учнями.
5.                  Робота з батьками здібних та обдарованих дітей.
Березень
1.                 Тиждень української філології.
2.                 Перспективне планування роботи із здібними та обдарованими учнями.
Квітень
1.                 Предметні тижні (згідно з робочим планом школи ).
2.                 Підготовка звіту про роботу із здібними та обдарованими учнями у 2015-2016 н.р.
3.                 Аналіз результатів підсумкового моніторингу якості знань з базових дисциплін.
Травень
1.                 Узгодження плану роботи з учителями-предметниками.
2.                 Підбиття підсумків роботи (діаграми, схеми).

3.                 Участь у міському святі «Сузір’я талантів».

Комментариев нет:

Отправить комментарий