Заняття зі здібними учнями
Мета: сприяти розвитку
пізнавальної активності дитини; розвивати інтерес до глибокого вивчення
навчальних дисциплін; формувати вміння та навички самостійної роботи,
комунікативні вміння; здійснювати підготовку до шкільних і районих олімпіад.
Форми роботи: індивідуальні
заняття, дидактичні ігри, енциклопедичні уроки.
Механізм реалізації програми
«Система роботи з обдарованими
учнями»
В основі данної програми лежить
вирішення проблеми пошуку та діагностики дітей. Ми виділяємо такі групи
обдарованих дітей у 4-А класі:
Діти з високим показником
інтелекту:
Приходько Андрій, Шевченко Роман.
Діти з високим рівнем творчих
здібностей:
Приходько Андрій, Шевченко Роман,
Гордієнко Нікіта, Кудлай Єва.
Діти, які досягли успіхів у
будь-яких галузях чи окремих предметах:
Гордієнко Нікіта (літературне
читання);
Кудлай Єва (літературне читання);
Приходько Андрій
(природознавство, математика);
Шевченко Роман (математика,
інформатика).
Діти, які добре навчаються:
Громак Станіслав, Денега Юліана,
Кагітіна Анастасія, Кутюгов Максим, Онуфрійчук Ксенія, Тисяча Віолета,
Ніколаєнко Олексій, Юнаш Анастасія.
План роботи з обдарованими учнями
№п/п
|
Зміст
роботи
|
Термін реалізації
|
Відповідальні
|
1.
|
Створити базу даних обдарованих
дітей.
|
вересень
|
вчитель
|
2.
|
Провести діагностику з метою
вивчення здібностей та обдарованості дітей.
|
вересень
|
психолог
|
3.
|
Анкетування обдарованих дітей з
метою виявлення труднощів у навчанні.
|
жовтень
|
психолог,вчитель
|
4.
|
Розгляд питання щодо зниження
успішності обдарованих дітей з різних предметів.
|
жовтень
|
вчитель,батьки
|
5.
|
Організувати проведення
індивідуальної роботи з батьками обдарованих дітей.
|
протягом року
|
вчитель,батьки
|
6.
|
Постійно вивчати інтереси,
запити і потреби обдарованих дітей.
|
протягом року
|
вчитель
|
7.
|
Застосувати в роботі з
обдарованими учнями елементи випереджального навчання.
|
протягом року
|
вчитель
|
8.
|
Забезпечити участь обдарованих
дітей в олімпіадах та конкурсах.
|
листопад
|
вчитель
|
9.
|
Підготовка та участь
обдарованих та здібних учнів у шкільному етапі конкурсу знавців української
мови ім.П.Яцика, «Бобер», «Кенгуру».
|
листопад, грудень
|
вчитель, заст.директора з
навч.-виховн.роботи
|
10.
|
Робота з довідниками ,
енциклопедіями, пошук цікавої та корисної інформації в межах Інтернету для
підготовки рефератів, доповідей та проектів з природознавства та основ
здоров’я
|
протягом року
|
вчитель, батьки, бібліотекарі
|
11.
|
Диференційний підхід та робота
із завданнями підвищенної складності на індивідуальних та додаткових заняттях
в позакласній роботі та вдома.
|
протягом року
|
читель, батьки
|
12.
|
Участь у природознавчому
конкурсі
|
грудень
|
вчитель
|
13.
|
Використання інформаційних
технологій в індивідуальній роботі з учнями
|
протягом року
|
вчитель
|
14.
|
Проводити виставку творчих
робіт учнів.
|
грудень, лютий
|
вчитель, батьки
|
15.
|
Підготовка та участь в
міжнародному математичному конкурсі «Кенгуру».
|
грудень
|
вчитель
|
Характеристика учня Шевченко Романа
Навчальні характеристики: учень
вступив до першого класу добре підготовленим з більш розвиненим словниковим
запасом, ніж решта учнів.
Мовлення розвинуте добре. В
мовленні використовує складні конструкції. Вміє аналізувати, робити висновки.
Відрізняється допитливістю, наполегливістю.
Мотиваційні характеристики: бути
першим та показати свої високі знання, потребує мінімум вказівок з боку
вчителя, самостійно, чітко і правильно виконує завдання.
Творчі характеристики: проявляє
інтерес до інтелектуальних ігор, творчих завдань, вирішення проблем, пропонує
нестандартні відповіді.
Лідерські характеристики: хлопчик
дуже комунікабельний, користується повагою однокласників.
Характеристика учня Приходько Андрія
Навчальні характеристики: учень
вступив до першого класу добре підготовленим з більш розвиненим словниковим
запасом, ніж решта учнів, прявляє схиліть до вивчення природознавчого циклу.
Мовлення розвинуте добре. В
мовленні використовує складні конструкції. Вміє аналізувати, робити висновки.
Відрізняється допитливістю, наполегливістю.
Мотиваційні характеристики: Андрій
відрізняється допитливістю, наполегливістю та старанністю в отриманні нових
знань.Чітко і правильно виконує вказівки вчителя, вміє довести свою думку,
знайти найбільш точну відповідь на поставлене запитання.
Творчі характеристики: проявляє
інтерес до інтелектуальних ігор, творчих завдань, вирішення проблем, пропонує
нестандартні відповіді, любить спостерігати за природою, робити досліди.
Лідерські характеристики: хлопчик
дуже комунікабельний, користується повагою однокласників.
План
роботи зі здібними та
обдарованими дітьми на 2015-2016 навчальний рік
Мета роботи: пошук талановитих дітей та їх розвиток . Створення оптимальних умов для розвитку особистості та її нахилів. Розробка системи роботи з обдарованими дітьми. Удосконалення уроку як засобу розвитку творчої особистості вчителя та учня.
Вересень
1.
Мікродослідження в
класах (тестування) «Обдарована дитина». Уточнення списків Банку
здібних та обдарованих учнів.
2.
Аналіз результатів
стартового моніторингу якості знань з базових предметів.
3.
Установчі семінари
учнів – членів МАН.
4.
Робота з батьками
здібних та обдарованих учнів .
5.
Предметні тижні
(згідно з робочим планом школи ).
6.
Проведення малих
педрад, консиліумів педагогів кожної ланки для ознайомлення з характеристиками
класів та груп, списками обдарованих та здібних дітей, завданнями, які стоять
перед кожним педагогом.
Жовтень
1.
Шкільні предметні
олімпіади та їх аналіз.
2.
Індивідуально-групові
заняття з переможцями І етапу Всеукраїнських учнівських олімпіад та учасниками
МАН.
3.
Предметні тижні
(згідно з робочим планом школи ).
4.
Проведення малих
педрад, консиліумів педагогів кожної ланки для ознайомлення з характеристиками
класів та груп, списками обдарованих та здібних дітей, завданнями, які стоять
перед кожним
педагогом.
Листопад
Листопад
1.
Теоретичний конкурс
МАН, підготовча робота з учасниками міських олімпіад.
2.
Участь у міських
олімпіадах, конкурсі імені П. Яцика.
3.
Предметні тижні
(згідно з робочим планом школи ).
Грудень
1.
Участь у міських
олімпіадах.
2.
Аналіз підсумків ІІ
етапу предметних олімпіад, мовних конкурсів.
3.
Рейтингова робота з
основних базових предметів.
4.
Предметні тижні
(згідно з робочим планом школи ).
5.
Виступ членів МАН в
обласному турі захисту робіт.
6.
Аналіз результатів
проміжного моніторингу якості знань з базових дисциплін.
Січень
1.
Обласні етапи
Всеукраїнських учнівських олімпіад.
2.
Предметні тижні
(згідно з робочим планом школи ).
3.
Педагогічна рада за
підсумками навчання в І семестрі.
4.
Виступ членів МАН в
обласному турі захисту робіт.
5.
Психолого-педагогічний
семінар .
Лютий
1.
Предметні тижні
(згідно з робочим планом школи ).
2.
Обласні етапи
Всеукраїнських учнівських олімпіад.
3.
Виступ членів МАН в
обласному турі захисту робіт.
4.
Нарада в присутності
директора про перспективу роботи зі здібними учнями.
5.
Робота з
батьками здібних та обдарованих дітей.
Березень
1.
Тиждень української
філології.
2.
Перспективне
планування роботи із здібними та обдарованими учнями.
Квітень
1.
Предметні тижні
(згідно з робочим планом школи ).
2.
Підготовка звіту про
роботу із здібними та обдарованими учнями у 2015-2016 н.р.
3.
Аналіз результатів
підсумкового моніторингу якості знань з базових дисциплін.
Травень
1.
Узгодження плану
роботи з учителями-предметниками.
2.
Підбиття підсумків роботи
(діаграми, схеми).
3.
Участь у міському
святі «Сузір’я талантів».
Комментариев нет:
Отправить комментарий