1. Виховні заходи в школі та в класі
Цикл уроків про мужність українських військових та добровольців, їх вірність присязі українському народові, готовність віддати життя за мир і спокій в Україні, а також героїзм простих українців, які допомагають забезпечувати війська захисним спорядженням, ліками, продовольством.
Виставка кращих дитячих малюнків «Світ очима дітей», «Дерево роду», «Коло друзів».
Гра-мандрівка «Рідне місто моє» («Рідний край», «Стежки мого дитинства»).
Родинне свято «Спорт - здоров’я - краса».
День української мови та писемності.
Свято хліба «Хліб - усьому голова».
День пам’яті жертв Голодомору.
Початок Різдвяного посту.
Свято тих, хто народився у листопаді «Вітаємо з Днем народження!»
2. Заходи по організації навчально-виховного процесу
2.1. Організація та контроль за навчальним процессом
Зустріч дітей після канікул. Організація роботи класу. Бесіда про навчання та дисципліну.
Перевірка наявності в учнів шкільних приладь.
Перевірка щоденників учнів.
Складання карти інтересів учнів, їх здібностей, завдань з розвитку цих здібностей та інтересів стосовно кожної дитини. Познайомити батьків із інформацією про їхню дитину; доповнити карту зауваженнями батьків.
Гра-вікторина за мотивами літературних програмових творів «Упізнай героя».
Відвідування ГПД, контроль за роботою та самостійністю виконання домашніх завдань учнями.
Гра на перерві. Ланцюжок висловлювань «Моє головне завдання -...», «Навчання - це ...».
Бесіда «Твій головний обов’язок».
Виробити пам’ятку для батьків «Вчимо дітей вчитися».
Аналіз активності учнів на уроках.
2.2. Організація та контроль за навчальним процессом
Перерозподіл громадських доручень, призначення (відбір учнів) по підготовці та участі у різноманітних заходах листопада.
Спостереження за дітьми. Моніторинг навичок вихованості дітей, корекція окремих вчинків та поведінки.
Гра-тренінг «Промовляємо один одному добрі слова» (ланцюжок висловлювань). Гра на перервах.
Бесіда-контроль «Як ми виконуємо обов’язки чергових».
Тема «Культура поведінки учня». Запропонувати учням підібрати слова та пояснити їх значення.
Визначити відповідальних заходу, збирачів та літописців «Абетки поведінки», редакторів «Абетки», головного редактора. Пояснити учням їхні обов’язки та як виконувати роботу.
Провести аналіз читацьких формулярів учнів, підготовка до бесіди з учнями про їхні домашні бібліотеки та прочитані ними книги.
Запропонувати учням разом із батьками продовжити роботу по пошуку та розширенню знань з історії сім’ї, «коріння» та «гілочок» роду.
Тренінг-гра (ланцюжок висловлювань) «Хороший товариш - це ...», «Справжній друг - ...», з метою формування в учнів уміння висловлювати думку, відрізняти поняття «товариш», «друг» (з циклу «Граємо на перерві»).
Аналіз читацьких формулярів, бесіда з учнями про їхні домашні бібліотеки.
Дати завдання кожному учневі підібрати 2-3 загадки та цікаві висловлювання про зиму.
Рейд-перевірка «Про що розповів нам шкільний рюкзак». Аналіз залучення та занять учнів у гуртках, секціях. Заповнення щоденників спостережень.
Бесіда «Праця прикрашає людину».
Поповнити годівнички кормом для птахів.
Добір загадок і висловів про зиму; матеріалів до «Абетки культури».
Дати завдання учням розпитати родичів про традиції села, родини при зустрічі зими, зимові казки тощо; намалювати малюнки «Зима-чарівниця», виготовити витинанки «Зимові візерунки».
Спостереження за взаєминами в класі, за стосунками між хлопчиками і дівчатками, корекція поведінки дітей.
Бесіда «Ми єдина родина».
Виставка малюнків «Зима-чарівниця», витинанок «Зимові візерунки».
Контроль за роботою по добору висловів, загадок про зиму, матеріалів до «Абетки культури».
Бесіда «Як вітають друзів із Днем народження?»
3. Заходи по фізичному загартуванню учнів, охороні життя, здоров’я дітей та по запобіганню нещасних випадків серед них. Проведення санітарно-гігієнічної освіти в класі
3.1. Заходи по фізичному загартуванню учн
Проведення рухливих ігор, змагань на перервах.
Розучити з учнями нові рухливі ігри (для занять на перерві).
Рухливі ігри, конкурси на перерві.
Гра-тренінг «Вчимося правильно ходити, формуємо поставу».
Конкурс серед учнів паралельних класів на краще проведення рухливої гри на перерві - домовитися із класними керівниками паралельних класів.
3.2. Організація та проведення заходів по охороні життя і здоров’я дітей та заходів по запобіганню нещасних випадків серед учнів
Корекція зору учнів.
Повторення правил безпеки поведінки учнів у школі, ПДР, правил «Сам удома» тощо.
Участь класу у написанні загальношкільного диктанту з питань техніки охорони життя і здоров’я дітей.
Зустріч із лікарем. Бесіда «Про вітаміни, їх користь та норми вживання».
Організація зустрічі та бесіди із представником міжвідомчої протипожежної служби.
Постійно контролювати поведінку та нагадувати учням про дотримання ними правил безпеки поведінки, ПДР, правил користування газовими та електроприладами, правил протипожежної безпеки.
Організувати перегляд учнями класу фільму з ЦО.
Бесіда «Як уникнути захворювання на грип, ГРЗ та інші інфекційні хвороби» та бесіда «Грип має лікувати лікар».
3.3. Проведення санітарно-гігієнічної освіти в класі
Бесіда про роль кімнатних рослин в житті людини. Поради «Як доглядають за квітами узимку».
Бесіда-нагадування про правильний розподіл вільного часу, про обмеження часу перебування біля телевізору та комп’ютера.
Бесіда лікаря «Дотримання режиму дня та режиму харчування у зимовий період».
Повторити з учнями правила культури поведінки в їдальні та за столом.
Гра-тренінг «Вчимося правильно ходити та формуємо поставу» (виконання вправ: ходіння по шнурочку, ходіння з книгою на голові; показати учням, як слід сидіти на стільці, у кріслі тощо).
Бесіда-нагадування про обов’язкове провітрювання класного приміщення під час перерв.
Участь окремих учнів та дітей, які мали зауваження на попередньому огляді, у вибірковому огляді на педикульоз.
Бесіда про гігієну органів слуху.
Постійно нагадувати про дотримання правильної постави під час сидіння за столом, партою та під час ходіння.
Бесіда (за результатами спостережень за учнями в їдальні) «Культура приймання їжі та поведінка за столом».
4. Індивідуальна робота з учнями
4.1. Індивідуальна робота з учнями по розвитку їхніх творчих здібностей та навчального потенціалу
Індивідуальні бесіди з учнями, визначення їхніх планів щодо організації творчого звіту та участі у Дні відкритих дверей класу «Це - ми!»
Виставка творчих робіт, концерт художньої самодіяльності; спортивні змагання тощо.
Проаналізувати можливості учнів та розписати їхню участь у підготовці та проведенні виховних заходів листопаду. Ознайомити дітей з їхніми завданнями.
Визначити членів команди класу для участі у змаганнях «Спорт - здоров’я - краса».
Проаналізувати рівень активності учнів у позакласній роботі.
Робота з групами учнів з підготовки до проведення запланованих виховних заходів. Індивідуальна робота з учнями з підготовки до свята «Це — ми!»
Індивідуальні бесіди з учнями про виконання ними громадських доручень та підготовку до виховних заходів. Проконтролювати роботу учнів у бібліотеці по ремонту' книг.
Індивідуальні бесіди-поради учням за результатами спостережень та побажань учителів, які працюють у класі, та за результатами їхньої роботи у вересні-жовтні.
Відбір команди класу для участі у зимовому кросі «Зустрічаймо зиму»; рекомендації по підготовці до кросу (тренування, екіпіровка тощо).
Індивідуальні бесіди - розподілення завдань у підготовці до ранку «Зимові історії»: визначення оповідачів казок та історій про зимові традиції українців, підготовка малюнків на зимову тематику тощо.
Робота психолога з учнями по активізації їхньої роботи та покращення процесу сприйняття навчального матеріалу. Дати індивідуальні завдання художникам класу проілюструвати малюнками зібрані класом загадки, вислови про зиму.
4.2. Індивідуальна робота з членами активу класу та по розвитку громадської активності учнів классу
Спостереження за рівнем спілкування учнів-активістів з іншими дітьми. Корекція їхньої поведінки.
Індивідуальні бесіди з учнями про виконання ними громадських доручень.
Консультування окремих учнів щодо виконання ними своїх громадських доручень.
Бесіда зі старостою класу. Аналіз його роботи, роботи ланкових класу.
Робота групи учнів по перевірці стану шкільних підручників та визначення кращих зошитів учнів на листопадову виставку «Зошит-2014».
Проаналізувати зі старостою та ланковими участь кожного учня у громадському житті класу:
· присвоїти кращим учням-активістам нагороди-знаки;
· вклеїти ці знаки у щоденники та в «Екран наших справ».
4.3. Інша індивідуальна робота
Індивідуальні бесіди з учнями про взаємини та рівень спілкування в класі.
Повторення ПДР з учнями, які живуть далеко від школи; повторити з окремими учнями правила безпечної поведінки, відповідно до особливостей їхнього характеру, місця та умов проживання.
Індивідуальні бесіди з учнями про те, як вони проводять вихідний день, вільний від уроків час.
Індивідуальні бесіди — заборона носити до школи сторонні речі.
Спостереження, індивідуальні бесіди, корекція поведінки та взаємини учнів між собою.
Індивідуальні бесіди «Як поводити себе йдучи у гості, на день народження» та «Як приймати гостей».
5. Робота з батьками
5.1. Робота по педагогізації батьків
Групові консультації для батьків «Психологічний підхід до організації виконання дитиною домашніх завдань, підготовка до занять та виконання домашніх завдань удома». Індивідуальні та групові консультації для батьків про форми занять дітей удома з розвитку творчих здібностей дитини.
Залучити до роботи консультпункту для батьків окремих батьків класу. Організація роботи «круглого столу» для батьків.
Обговорення проблеми «Щоби надмірні забаганки дитини не перетворилися у систематичні вимоги» , «Дитина повинна у всьому знати міру».
Підготовка до батьківських зборів «Розвиток в учнів інтересу до знань та формування навичок самостійної розумової праці»:
· анкетування батьків;
· визначення форми проведення;
· складання сценарію та проекту рішення зборів;
· підготовка матеріалів для батьків тощо.
5.2. Робота по залученню батьків до участі у виховних заходах классу
Обговорення з активом батьків плану проведення Дня відкритих дверей; створення оргкомітету.
Запросити батьків узяти участь у змаганнях «Спорт — здоров’я — врода».
Запрошувати батьків до підготовки та участі у виховних заходах класу.
5.3. Проведення батьківських зборів та засідання батьківського комітету класу
Засідання батьківського комітету класу:
розгляд актуальних питань;
організація роботи класу згідно плану на листопад- грудень;
підготовка шкільних приміщень до зимового періоду.
Робота батьківського комітету з підготовки до Новорічних свят, Дня Святого Миколая.
Робота батьківського комітету з випуску новорічної газети, новорічного привітання дітям, батькам, працівникам школи.
5.4. Індивідуальна робота з батьками
Індивідуальні бесіди з батьками, консультування батьків з актуальних питань навчання та виховання дітей.
Індивідуальні бесіди з батьками з метою корегування поведінки їхньої дитини та її взаємин із колективом. Індивідуальні бесіди-поради батькам по залученню дітей до роботи у гуртках, об’єднаннях за інтересами, залученню дітей до читання літератури. Поради, як організувати дозвілля дитини та діяльність дитини з розвитку її творчих здібностей.
Індивідуальні бесіди-поради батькам за результатами роботи учнів у вересні-жовтні та на виконання побажань вчителів класу.
Нагадати учням разом із батьками розмістити у садах (парках) годівнички для птахів.
Залучити до участі в роботі «педагогічного консиліуму»:
батьків, діти яких проявляють ознаки асоціальної поведінки;
батьків, які не дотримуються вимог та основних обов’язків у вихованні дітей.
Подякувати батькам, які брали участь у підготовці та проведенні виховних заходів класу.
Грудень
1. Виховні заходи в школі та класі
Старт загальношкільної акції «Годівничка». Участь класу у заходах школи.
Свято «Це - ми!»
Звіт про роботу класу за 1-й семестр.
День Збройних Сил України.
Спільна справа класу «Ми випускаємо збірку «Зима» (можна випустити у формі «книги-велетня» або «книги-розкладки»). Виставка книги-збірки «Зима».
День Святого Миколая Чудотворця.
Класна та загальношкільні виставки учнівських робіт до Нового року та Різдва Христового (листівки, сувеніри, саморобні іграшки, новорічні букети тощо). Вернісаж кращих новорічних букетів.
Свято тих, хто народився у грудні.
Зимові канікули.
2. Заходи но організації навчально-виховного процесу
2.1. Заходи по організації навчального процессу
Бесіди з класом, підготовка до підсумкових контрольних робіт.
Оголосити конкурс на кращий проект диплому (медалі) переможцю конкурсу «Зошит-2014».
Перевірка щоденників; запис індивідуальної інформації для батьків.
«Ланцюжок» висловлювань «Мені слід добре підготуватися до контрольної з ...».
Контроль за навчанням дітей, аналіз готовності до контрольних робіт та результати їх написання/бесіди з класом. «Ланцюжок» висловлювань «Я думаю, що у 2-му семестрі я...»
Аналіз навчання та виховної роботи з класом за 1-й семестр.
2.2. Заходи по організації виховної роботи
Виступи (розповіді) учнів «Зимові історії».
Спільна справа класу «Ми випускаємо збірку «Зима».
Відкриття роботи «Новорічної майстерні» (майстерні Дідуся Мороза) по виготовленню іграшок та сувенірів до Дня Святого Миколая, Нового Року та Різдва Христового.
Бесіда з дітьми «Як ми можемо привітати батьків із Днем Святого Миколая та Новим Роком?»
Бесіда «Поговоримо про честь і чесність, гідність і порядність».
Бесіди з дітьми та дорослими — вивчення рівня зайнятості, захоплення учнів телевізором, комп’ютером, грою на приставці.
Майстер-клас «Збереження життя зеленій красуні» — виготовлення новорічних букетів, конструювання ялинки із шишок, іншого матеріалу.
Зустріч знавців природи — конкурс «Чи знаєш ти, хто з птахів та звірів нашого краю де і як зимує?»
Класний збір. Підведення підсумків роботи за семестр. Вручення відзнак, вклеювання у щоденник «відзнак» — нагород за виконані громадські справи.
Розповісти учням про традиції зустрічей Нового року у різних країнах світу.
Дати завдання учням намалювати малюнок «Мої зимові канікули».
3. Заходи по охороні життя і здоров’я дітей, фізичному загартуванню, но запобіганню нещасних випадків та проведенню санітарно-гігієнічної освіти серед учнів
3.1. Заходи по фізичному загартуванню учнів
Розучити з дітьми новий комплекс вправ ранкової гімнастики.
Конкурси, ігри, змагання, присвячені Дню Збройних Сил України.
Гра «Штурм зимової (снігової) фортеці».
Спільна робота дітей та батьків по облаштуванню зимового спортивного майданчика для класу (для учнів початкової школи).
Рухливі ігри, змагання на подвір’ї школи.
Бесіда-порада лікаря «Як загартовувати організм взимку».
3.2. Заходи по охороні життя і здоров’я дітей та по запобіганню нещасних випадків серед учнів
Бесіда «Дотримуйся правил дорожнього руху під час прогулянок та при переходах зі школи до дому».
Нагадати учням про обережну поведінку дітей під час катання на лижах, ковзанах, санчатах.
Бесіда лікаря-офтальмолога «Як зберегти зір».
Нагадати учням правила поведінки біля замерзлих водойм. Бесіда лікаря «Як надати собі та іншим допомогу при виявленні перших ознак обмороження».
Бесіда з учнями про безпеку поведінки на канікулах, безпеку поведінки з вогнем, біля ялинок, з електроприладами, газовими плитами. Повторити правила дорожнього руху та правила «Сам удома».
Інструктаж про поведінку учнів під час Новорічного ранку, удома біля ялинки.
3.3. Заходи по санітарно-гігієнічній освіті
Узяти участь у написанні загальношкільного диктанту з питань ЦО.
Корекція зору учнів.
Бесіда з учнями про санітарно-гігієнічні та естетичні вимоги до зимового одягу школярів.
Постійне нагадування про проведення ранкової зарядки та ранкових санітарно-гігієнічних процедур.
Гра-трєнінг «Формуємо поставу, вчимося гарно сидіти та ходити».
Бесіда про шкідливість надмірного захоплення комп’ютерними іграми.
Бесіда-поради «Культура і гігієна розумової праці учня початкової школи».
Бесіда «Культура організації відпочинку в умовах зими».
4. Індивідуальна робота
4.1. Індивідуальна робота з учнями по розвитку їхніх творчих здібностей, навчального потенціалу
Бесіди з учнями про їхні захоплення, заняття у гуртках, секціях та результативність такої роботи.
Попередити учнів про підготовку до конкурсу Всезнайок. Допомогти учням в упорядкуванні зібраних загадок, висловів, віршів про зиму та оформлення матеріалу у книгу «Зима».
Робота психолога — вивчення рівня обдарованості учнів класу. Складання рекомендацій для батьків по розвитку пізнавальної активності учнів.
Індивідуальні поради батькам щодо розвитку пізнавальної активності їхніх дітей.
Рекомендації дітям, що читати під час канікул.
4.2. Індивідуальна робота з членами активу
Аналіз роботи та виконання громадських доручень учнями класу (зі старостою класу).
Бесіда з учнями-активістами - збір пропозицій щодо плану роботи на 2-й семестр.
Робота з групою учнів по підготовці до Новорічного ранку. Індивідуальні бесіди з учнями - членами активу про їхні взаємини з учнями класу.
Робота з активом класу з визначення рейтингу учнів відповідно до виконання ними громадських доручень, участь у справах класу.
Подякувати учням за активну громадську роботу, гарну поведінку, успішне навчання.
5. Робота з батьками
5.1. Заходи з педагогізації батьків
Організація консультацій для батьків «Як формувати у дітей культуру користування комп’ютерами».
Бесіди, консультації «Подарунки та заохочення дітей» (підготовка до Дня Святого Миколая та Нового Року.)
Індивідуальні та групові консультації для батьків про форми занять дітей удома по розвитку творчих здібностей дитини.
5.2. Робота батьківського активу класу по організації та проведенню виховних заходів
Запросити батьків на свято «Це - ми!» та виявити бажаючих виступити на цьому святі.
Організувати батьківський комітет та батьківський актив класу на підготовку до Дня Святого Миколая та Новорічного ранку.
Підготовка мам до свята тих, хто народився у грудні. Анкетування батьків з метою визначення заходів та проблемних питань виховної роботи у ІІ-му семестрі.
Залучення батьків до участі у Новорічних святах. Подякувати батькам за участь та допомогу в організації дитячого колективу у 1-му семестрі.
Домовитися із групою батьків про роботу та час її виконання по підготовці класного приміщення до ІІ-го семестру.
Зимові канікули.
Комментариев нет:
Отправить комментарий